Kremówka

Wspaniałe ciasto na uczczenie sukcesu. Od lat marzyłam o posiadaniu uprawnień do kierowania motocyklem i udało się. Jestem bardzo dumna z siebie, na nowych trudnych zasadach i udało się ;). 
To kolejny zaliczony punkt na liście marzeń. W międzyczasie skoczyłam w tandemie (ze spadochronem) z 4 000 m. Było super ;).
Wracając do kremówki jest wspaniała, choć upieczona z gotowego ciasta francuskiego.

Składniki:

2 opakowania cista francuskiego - w rulonie
2 litry mleka - wydawało mi się, że to bardzo dużo, ale to akurat ilość idealna
1/2 szklanki cukru
1 cukier waniliowy - wykorzystałam domowy cukier z wanilią
4 budynie śmietankowe
2 łyżki maki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
400 g masła - tu też ilość idealna

cukier puder 

Ciasto francuskie wyłożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i widelcem ponakłuwać ciasto. Piec w temperaturze 200 stopni C przez 25 minut. Jeśli w trakcie pieczenia ciasto będzie się wybrzuszało można nakłuwać je widelcem. 
Ciasto powinno mieć złoty kolor i być płaskie. Odstawić do wystudzenia.

Krem
 0,5 litra mleka wymieszać z mąkami i budyniami. 1,5 litra mleka zagotować z cukrem, cukrem waniliowym i masłem. Po zagotowaniu odstawić z ognia i stopniowo, cały czas mieszając, dodawać mleko z budyniami i mąką. Ponownie zagotowac całość, aż masa stanie się gęsta. Krem odstawić do wystudzenia.

Na wystudzony placek przełożyć budyń i przykryć drugim plackiem. Obsypać cukrem pudrem, kawa, książka i ...



Komentarze