Duszony bakłażan z cukinią w pomidorach


Długo nie mogłam zmobilizować się do kontynuacji bloga. Gotowanie oczywiście szło wielką parą ;). Natomiast uświadomiłam sobie, że choruję na przewlekłą chorobę narodową – wymówkarstwo ;). Oj ciężki przebieg mam za sobą. Jestem na „terapii”.

W ramach terapii serwuję sobie zastrzyki z bomby witaminowej. Dawkuję warzywa – energia + witaminy = pozytywny nastrój.
Duszony bakłażan w towarzystwie cukini, papryki i pomidorów, w otoczce ziół i czosnku. Wyśmienite. Nie jestem zwolenniczką gotowanych warzyw, ale w tej postaci – nie umiem się powstrzymać na odległość dalszą niż wyciągnięta ręka z łyżką.

Przepis pochodzi z książki Piotra Henschke Kuchnia wegetariańska W malinowym chruśniaku


Składniki:

400 g – bakłażan ( u mnie sztuk jeden)
400 g – cukini (u mnie sztuk 2)
100 g – papryka (1 sztuka)
1 puszka pomidorów krojonych bez skórki
125 ml – olej (u mnie z oliwek)
3 ząbki czosnku
1,5 łyżeczki – bazylii ( u mnie świeża)
1 łyżeczka - tymianku
2/3 łyżeczki – curry ostre ( u mnie zwykłe, za to w większej ilości)
pieprz
sól

Czosnek podsmażamy na oleju, dodajemy paprykę pokrojoną w kostkę i smażymy przez chwilę.
Dodajemy pokrojony w kostkę bakłażan i kostki cukini. Smażymy do momentu, aż bakłażan wchłonie olej i stanie się szklisty.
Następnie dodajemy pomidory, przyprawy i dusimy, mieszając od czasu do czasu, aż warzywa będą ugotowane.

Świetne samodzielne danie.

Komentarze

Marzynia Mamcia pisze…
Cześć Moniczka, ale Cię długo nie było!
A danko prawdziwie letnie :-)
monidrej pisze…
Cześć. Długo, zabieram się do nadrobienia zaległości ;)
Cieszę się, że o mnie nie zapomniałaś :)