Wczoraj wieczorem robiłam porządki w książkach i przepisach, wpadł mi przepis, z którego kiedyś często korzystałam. To bardzo smaczne krokiety ziemniaczane. Doskonały dodatek do barszczu czerwonego lub jako samodzielne pożywne danie.

Składniki:
75 dkg ziemniaków (u mnie jak zawsze na moje oko)
1 jajko
¾ szklanki mąki
½ szklanki bułki tartej
Olej do głębokiego smażenia
Farsz:
4 jajka ugotowane na twardo
Duży pęczek szczypiorku
3 łyżki jogurtu lub śmietany
Sól i pieprz

Ziemniaki ugotować i przepuścić przez praskę lub zmielić w maszynce. Dodać mąkę i jajka, wyrobić ciasto – dodaję sól i pieprz do smaku. Rozwałkować placek o grubości 1 cm, pokroić na kwadraty.
Jajka i szczypiorek pokroić drobno, dodać śmietanę (jogurt), dodać przyprawy i wymieszać.
Na środku kwadratów nakładać farsz, zlepiać boki i formować krokiety. Panierować w tartej bułce.
Smażyć w głębokim oleju na złoty kolor.
Ot i kolejne smaczne kalorie.

Komentarze

n i k a pisze…
świetna alternatywa dla piątkowego obiadu -bardzo mi się podoba! :)