Placek czekoladowo-waniliowy


„Mamo, jakie dobre to ciasto. Najpierw jem jasne, a później zajadam to czekooladdoowe” - powiedziała moja najmłodsza córka, zajadając ze smakiem.
Faktycznie smaczne wilgotne ciasto. Tylko stale walczę z silikonową foremką i chyba się pożegnamy. Kolejny raz mnie zawiodła. I zamiast 30 minut pieczenia, wyszła mi 1 godz.

Składniki:
175 g cukru
175 g miękkiej margaryny
½ łyżeczki esencji waniliowej (użyłam cukru waniliowego)
3 jajka
225 g przesianej mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
50 g czekolady deserowej (wykorzystałam 100 g)
Cukier puder do posypania

Margarynę utrzeć mąkęcukrem na puszytą masę. Dodać esencję,jajka (wbijając po jednym), mąkę, proszek do pieczenia i dokładnie wymieszać.
Podzielić na dwie części. Do jednej części dodać roztopioną czekoladę i dokładnie wymieszać.
Jasną masę przełożyć do przygotowanej keksówki (o objętości 900 g). Następnie przykryć ją czekoladową masą.
Piec w piekarniku nagrzanym do 190 stopni C przez 30 minut, lub do suchego patyczka.
Po upieczeniu wystudzić na metalowej kratce. Posypać cukrem pudrem.

Gotowe ciasto można zamrozić na 2 miesiące.

Komentarze