W deszczowe leniwe dni potrzebny jest zastrzyk energetyczny - moje lekarstwo na słotę : ryż z kurczakiem. A w zamrazarce chłodzą się lody waniliowe z mleka skondensowanego.
W przepisie, po który sięgnęłam chyba z cincin brakowało mi pikanterii. Więc idąc za instynktem dodałam odrobinę sosu chilli i oto wydobył się smak jakiego szukałam.
Dodatkowo dziękuję autorce za przekazanie sztuki gotowania ryżu - zawsze wychodziła mi paciajka ;)
Zaczynamy od ryżu:
2 szklanki ryżu
3 szklanki wody
Ryż zalewamy zimną wodą, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy pod przykryciem 10 min. Nie odkrywamy w trakcie gotowania. Po wskazanym czasie pozostawiamy ryż pod przykryciem na kolejne 10 minut.
Ryż z tego przepisu jest sypki i nierozgotowany.
Marynata do mięsa:
1 łyżka sosu sojowego
1 roztarty ząbek czosnku
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
pół łyżeczki cukru
w przepisie była jeszcze 1 łyżka wódki - zrezygnowałam z powodu dokarmiania domowych nieletnich
Składniki:
1-2 jajka
9 łyżek oleju sosjowego - z braku użyłam oliwy z oliwek
10-20 dag piersi z kurczaka lub innego chudego mięsa
10 dag pieczarek
3 łżki sosu sojowego
pół łyżeczki cukru
3-4 piórka ze szczypiorku
2-3 łyżki posiekanej natki pietruszki
ryż
sól, pieprz
Mięso kroimy w cienkie paseczki, mieszamy z marynatą i ostawiamy w chłodne miejsce na min 30 min.
Jajka ubijamy widelcem i smażymy omlet, który po przestudzeniu zwijamy i kroimy w cieniutkie paski - odstawiamy, bedą potrzebne do przybrania potrawy
Cebulę kroimy wg upodobania, obsmażamy na 4 łyżkach oleju ok 1 min. Następnie dodajemy mięso i smażymy kolejne 2 minuty - zdejmujemy z patelni.
Na patelnię wylewamy 2 łyżki oleju i obsmażamy pieczarki - zdejmujemy z patelni.
Na patelnię ponownie wylewamy 2 łyzki oleju, mocno rogrzewamy i wykładamy ryż, smażąc ok 1 min stale mieszamy. Dodajemy sos sojowy, posypujemy cukrem, dodajemy pozostałe usmażone produkty oraz natke i szcypiorek. Doprawiamy do smaku.
I cóż pozostaje wyjąć dobre wino lub piwo i delektować się mijającym dniem.

Komentarze

andzia-35 pisze…
Mmmmm...pychotka!