Bigos po cygańsku

Mamy wakacje, tzn. kto ma ten korzysta. Ja jeszcze przed uropem. Ale już, tuż tuż przywita nas morze.
W domu mamy okrojony skład osobowy. Nie umiem dostosować się do tej sytuacji ;). I tak gotuję większe porcje. Jestem niereformowalna w tym temacie.
Ten przepis znalazłam na fotoforum gazety. Za autorką powtórzę, że nazwa zupełnie odbiega od naszych przyzwyczajeń dotyczących bigosu. Jednoczesnie przepis zasługuje na miano jednogarnkowego sytego posiłku, niezwykle smacznego.
Polecam

Składniki na kolpsiki:

0,5 kg mięsa (u mnie karkówka)
1 cebula
1 jajko + jedno żółtko
2 łyżki bułki tartej
sól, pieprz,olej do smażenia

Cebulę pokroić w kostkę i zeszklić na oleju. Mięso przełożyć do miski i dodać wszystkie pozostałe składniki, doprawić do smaku. Formować niewielkie kulki i smażyć na oleju na złoty kolor.

Składniki na bigos:

15 dag pokrojonych pieczarek
2 cebule
1 swieża papryka
kilka ogórków konserwowych
kilka ogórków kwaszonych +2 "soku" z ogórków
400 ml pasty pomidorowej, koncentratu lub ketchupu - dodałam puszkę pomidorów krojonych bez skóry
zioła prowansalskie, bazylia, natka pietruszki
sól i pieprz
chili w proszku - nie dodawałam

Pieczarki podsmażyć, cebulę drobno pokrojoną zeszklić. Paprykę pokroić w kostkę, ogórki w talarki - lekko podsmażyć.

Wszystkie składniki przełożyć do granka i wymieszać, dodać przyprawy i sok z ogórków. Dołożyć klopsy i dokładnie przemieszać. Zmniejszych ogień i chwilę dusić.

Proponuję pozostawić na noc w lodówce i odgrzać następnego dnia.

Komentarze

Izaa pisze…
też się przymierzam do zrobienia juz od dawna...bardzo apetyczne zdjęcia
Panna Malwinna pisze…
u mnie z reguły robi się po benedyktyńsku.ale myślę , że i taki szybko by się przyjął

pozdrawiam i zapraszam do konkursu:

http://filozofiasmaku.blogspot.com/2010/07/wielkie-chrupanie-zapraszam-do-konkursu.html