Pierogi z mięsem- smażone


Wspaniałe pierogi. Chrupiące, delikatne i bardzo smaczne. Bałam się, że jeżeli pierogi tylko poddam smażeniu ciasto będzie surowe, ale tak się nie stało. Ciasto smażone w głębokim tłuszczu, na małym ogniu, okazało się w pełni wypieczone. Nawet po wystudzeniu i ponownym podgrzaniu w piekarniku nie straciło swoich walorów – odzyskało nawet sprężystość.
Będę wracała do tego przepisu. Przepis modyfikowałam na oko do potrzeb mojej dużej rodziny. Zamieszczam podany w gazecie.

Ciasto:
- szklanka mąki
- 2 łyżki masła
- sól
- jajko
- ciepła woda
Zagnieść elastyczne ciasto, tak, aby pojawiły się pęcherzyki powietrza.

Farsz:
- 25 dag mieszanego mięsa mielonego
- cebula
- ½ łyżeczki ostrej papryki
- sól, pieprz
- smalec lub olej do pieczenia

Cebulę posiekać, przesmażyć. Dodać mięso i smażyć przez kilka minut. Wlać ½ litra wody, duś mięso aż woda odparuje (dodałam kostkę rosołową wołową). Dopraw do smaku.
Nakładać farsz na ciasto, dokładnie zlepiając brzegi. Smażyć na złoto na rozgrzanym tłuszczu.
Odgrzewać w piekarniku.

Komentarze

piegusek1976 pisze…
LUBIĘ TAKIE DANIA :)
Izaa pisze…
zapisze i muszę spróbować bo smażonych jeszcze nie jadłam...pozdrawiam
Anonimowy pisze…
smaczne naprawde polecam