Zawijańce cynamonowe




Bardzo smaczne i słodkie bułki, bardzo aromatyczne. Zapachniało świętami.
Przepis zaczerpnięty od Bajaderki.

Od siebie dodałam majonezu do ciasta, wyszło super.


Składniki:
1 szklanka mleka
2 jajka
½ szklanki cukru6 łyżek masła
¼ łyżeczki soli
4 szklanki mąki
2 ¼ łyżeczki suchych drożdży (całe małe opakowanie)
4 łyżeczki majonezu – moja modyfikacja

Nadzienie:
2 łyżki roztopionego masła
½ szklanki cukru (najsmaczniejszy jest brązowy)
1-2 łyżki cynamonu

Mleko zagrzać, odlać ¼ szklanki. W pozostałej części mleka rozpuścić masło. Drożdże wymieszać z 1 łyżeczką cukru, łyżką mąki i zalać ¼ szklanki mleka. Zostawić na ok. 10 minut.
Ze wszystkich składników i rozczynu wyrobić miękkie ciasto. Pozostawić do wyrośnięcia. Rozwałkować prostokąt o wymiarach 45x25 cm. Posmarować całość roztopionym masłem i posypać cukrem wymieszanym z cynamonem. Zwinąć jak roladę (po dłuższym boku), delikatnie pokroić, nie spłaszczać. Ułożyć w brytfance wyłożonej papierem do pieczenia i delikatnie nasmarowanym masłem. Można je układać dość blisko siebie, w niewielkich odstępach, wówczas obrzeża nie będą spieczone. Odstawić do wyrośnięcia. Piec w temperaturze 200 st. C przez 10 minut. Po upieczeniu można polukrować je dowolnym lukrem. Bez lukru są tak samo dobre.

Jest jeszcze jeden plus owych bułek. Oto on: ciasto można przygotować wieczorem, a rano upiec do śniadania. Tzn.: wszystko przygotowujemy jak powyżej z tą różnicą, że bułki w brytfance przykrywamy folią wysmarowaną masłem i wkładamy do lodówki (wyrastają w lodówce). Następnego dnia 0,5 godz. przed pieczeniem wyjąć z lodówki i dopiero zapiekać.

Komentarze