Baba orzechowa


Zawijańce błyskawicznie zniknęły i wieczorem piekłam już babę. Bardzo dobre wilgotne ciasto z pysznymi orzechami włoskimi. Przepis od Bajaderki. Super
Proponuję użyć dużej formy do baby lub keksówki. Ciasta jest dużo, baba rośnie wysoko. U mnie w piekarniku ciasto wypływało kominem z formy. Dzieci miały ubaw.
  • 2 1/4 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia (nie wyczuwa się tej ilości w cieście)
  • szczypta soli
  • 5 żółtek
  • 5 białek
  • 1 1/2 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki oleju
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii (u mnie cukier z wanilią- 1 łyżeczka)
  • 2/3 szklanki mleka
  • szklanka posiekanych orzechów (moje zostały utarte w moździerzu)

Piekarnik nagrzać do temp. 180 st. C. Formę wysmarować masłem i wysypać mąką. Mąkę, proszek do pieczenia i sól przesiać. Żółtka, cukier, olej, wanilię ubić mikserem na puszystą masę. Dodać połowę mąki i połowę mleka. Ubić. Dodać pozostała część mąki i mleka - ubić.

Z białek ubić pianę, dodać do ciasta i bardzo delikatnie wymieszać. Dodać posiekane orzechy. Przełożyć ciasto do formy. Piec około 1 godz. - do suchego patyczka (pieczenie trwało 50 minut).

Lekko przestudzić babę w formie, następnie wyjąć i wystudzić na kratce.

Smacznego

Komentarze