Sernik z malinami


Pyszny, puszysty serniczek. Jestem wielbicielką serników, ale już nie tych typowych dla polskiej kuchni. Z degustacją radzę poczekać do dnia następnego. W przepisie podane są cztery godziny na stężenie. Spróbowałam i masa nie była dobrze ścięta. Warto poczekać :)

Spód i boki:
250 g ciastek maślano-orzechowych – u mnie zwykłe digestive
90 g roztopionego masła

Nadzienie:
¼ kubka wody
2 łyżki żelatyny (dałam łyżki z czubem)
500 g sera śmietankowe typu Presidente
1/3 kubka soku z cytryny – nie dodawałam
½ kubka cukru
1 ¼ ubitej śmietany kremówki
250 g mrożonych malin
2 – łyżki cukru – do malin

Tortownicę (22 cm) wysmarować masłem. Ciastka rozdrobnić. Przełożyć do miski i połączyć z masłem. Masą ciastkową wyłożyć tortownicę – dno i boki. Odstawić do stężenia na 20 minut do lodówki

Wlać wodę do miseczki. Wsypać żelatynę. Miskę wstawić do wrzącej wody i mieszać, aż żelatyna się rozpuści, potem lekko ją schodzić.
Ser ucierać, aż będzie kremowy. Dodać sok oraz cukier i utrzeć na gładką masę. Mieszankę serową delikatnie wymieszać z ubitą śmietaną.

Maliny i dodatkowy cukier (2 łyżki) zmiksować na gładką masę. Połowę żelatyny wymieszać z masą serową, a drugą połowę z masą malinową.
Obie delikatnie wymieszać w przygotowanej tortownicy. Wstawić do lodówki najlepiej na całą noc.
Udekorować

Komentarze

Anonimowy pisze…
Uwielbiam równiez serniki. Ślicznie wyglada i napewno tez smakuje.... tak, własnie szukam czegos na jutro i chyba sie skuszę.

p.s ten potrójnie czekoladowy robiłam i jest pysznyyyy
monidrej pisze…
Czekam na relację smakową :). Skończyliśmy jeść nasz sernik malinowy w niedzielę i był bez zarzutu.
Nina pisze…
Piszesz: "
1 ¼ ubitej śmietany kremówki" masz na myli szklanki?

P.S.jakiej pojemnosci sa Two szklanki
Anonimowy pisze…
1/3 kubka soku z cytryny – nie dodawałam
½ kubka cukru
Jakiej pojemności kubki - szklanki?

1 ¼ ubitej śmietany kremówki - litra czy szklanki

Bardzo nieprecyzyjny przepis!