Placki z gotowanych ziemniaków


Puszyste, mięciutkie i delikatne placki.
Przepis podpatrzony na forum Smacznego.

ok. 1 kg ugotowanych ziemniaków – zmielonych
3 jajka
½ szklanki mleka
3-4 łyżki mąki
sól, pieprz


Wyrabiamy łyżką ciasto. Podgrzewamy na patelni olej (tyle by placki w połowie wysokości były w tłuszczu) i wykładamy łyżką porcje, wygładzamy i formujemy placki – również łyżką.
Autorka sugerowała, aby urywać kawałki ciasta, maczać w oleju, formować kulki i je spłaszczać – w tej formie wykładać na patelnię. Ja jestem leniwa i wysługuję się łyżką. Ciasto jest dość lepkie.

Można je serwować z mięsem i sosem, mlekiem, a ja nadal brnę w sos czosnkowy – taki sezon (czosnek powoli eliminuje epidemię z domu, oby tak dalej).

Komentarze

Anonimowy pisze…
Właśnie zrobiłam te placuszki i rzeczywiście są wyśmienite. Bardzo mięciutkie i szybkie w przygotowaniu. Ja do ciasta dodałam czosnek przeciśnięty przez praskę i drobno posiekaną cebulkę. Placki podałam z twarożkiem zmieszanym z sosem czosnkowym. Danie wyszło "PALCE LIZAĆ". Polecam wszystkim.
Anonimowy pisze…
ja zrobilam placuszki nieco inaczej. Bez maki. Podgotowane ziemniaki w mundurkach obrac utrzec na grube wiorki. Duzo surowej cebuli w kosteczke, jajka i przyprawy. Smazyc jak kotleciki. Ciasto z uwagi na brak maki i jajka jest rzadkie. Trzeba smazyc male porcje i dosc dlugo z kazdej strony aby nie rozpadly sie w trakcie przewracania na patelni.Smakuje wybornie. Przepis od kolezanki z Iranu.