TARTA KAWOWA


Wyśmienita tarta kawowa.

Puszysta masa, smak rewelacyjny, słodki a zarazem wyrazisty, wyczuwalny smak kawy.
Zmieniłam proporcje ciasteczek, dostosowałam do tortownicy - 26 cm. Dałam całe opakowanie ciasteczek i podwoiłam ilość roztopionego masła.

Przepis zaczerpnięty z Kwestii Smaku

Proporcje na tortownicę 20 cm.
Spód:

• 140 g herbatników digestive z ciemną czekoladą
• 2 łyżki drobnego cukru
• 70 g masła, roztopionego

Masa:

• 2 płaskie łyżeczki kawy rozpuszczalnej espresso
• 2 łyżki gorącej wody - do rozpuszczenia kawy
• 300 ml śmietany kremówki
• 200 g białej czekolady (ciemnej lub mlecznej) - polecam białą MILKĘ

Dekoracja: bita śmietana, ziarenka kawy (najlepiej w czekoladzie), 1 łyżka kawy rozpuszczalnej , lub jak kto woli.



Przygotowanie:

•Spód:
Herbatniki dokładnie pokruszyć, wymieszać z cukrem i roztopionym masłem. Masą wyłożyć dno małej formy o średnicy 20 cm. Równomiernie rozprowadzić dociskając do dna i odstawić do lodówki.

•Masa:
Kawę rozpuścićw gorącej wodzie (2 łyżki wody)-ostudzić. Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej i ostudzić do temperatury pokojowej. Ubić śmietankę, następnie zmiksować z rozpuszczoną kawą. Wymieszać łyżką z roztopioną czekoladą.

•Masę przełożyć na stężały spód i wyrównać.
Wyjąć z lodówki na 10 minut przed pokrojeniem, aby spód nieco zmiękł. Przed samym podaniem udekorować - u mnie pokruszone migdały i kawa.

Smacznego

Komentarze