Bułki hamburgerowe


Przepis na idealne bułeczki. Nic dodać, nic ująć - idealne proporcje. Smakiem przypominają foliowane bułki firmy xxx (jaką kto lubi). Długo zachowują świeżość. Ja dzięki Dorotus76, od której zaczerpnęłam przepis, uwierzyłam, że potrafię wypiekać pieczywo. EUREKA :)
Składniki na 8 dużych bułeczek:

3/4 szklanki ciepłej wody
1/3 szklanki mleka w proszku
2 łyżki masła, roztopionego i ostudzonego
1,5 łyżki cukru
3/4 łyżeczki soli
1 łyżeczka drożdży instant
1 jajko
2,5 szklanki mąki

Ponadto:
1 żółtko
1 łyżka mleka
sezam do posypania

Wodę, mleko, masło i cukier umieścić w misce i wymieszać. Cukier rozpuściłam z masłem.
Dodać drożdże, zamieszać i odstawić na 10 minut. Dodać jajko, połowę mąki i sól, zagnieść ciasto. Stopniowo dodawać pozostałą mąkę. Zagnieść elastyczne, gładkie ciasto, nie dodając zbyt dużo dodatkowej mąki. Ciasto przełożyć do miski, przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na 1 godzinę. Zajęło mi to 1,5 godz.
Po tym czasie uformować 8 bułeczek i mocno spłaszczyć dłonią. Bułeczki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia na 45 minut.
Wyrośnięte bułeczki posmarować żółtkiem wymieszanym z mlekiem, posypać sezamem lub jak kto woli.
Piec w temperaturze 200ºC przez 12 - 15 minut. Piekłam 13 minut z termoobiegiem - były dobrze wypieczone.

Komentarze

Marzynia Mamcia pisze…
Śliczne te bułeczki!